04 de juliol 2015

LA IMPORTÀNCIA DE L’URBANISME


Fa uns dies ens vàrem reunir Jordi Juan, Perfecto, Bernardo i jo, Edu Bononad. Allí vàrem reconéixer que la conversa que havíem mantingut Jordi i jo el dia el dia 3 de juny era la següent:
Jo (Edu) li dic a Jordi:
_Jordi, estem disposat a participar en el govern,  a treballar per la confluència entre Compromís i EU.
 Jordi va preguntar:
_Esteu disposats a gestionar regidories potents?
_Sí,_li vaig dir.
_Urbanisme? _Va dir Jordi.
 Jo li conteste:
 _Per exemple. Encara que serà un mort, perquè el Pla General és un despropòsit.”
Qui s’estranya de que ens interessara gestionar d’urbanisme, si és la regidoria més important d’un Ajuntament? En l’urbanisme és on es dissenya el futur d’un poble. I a més, nosaltres ens hem presentat a les eleccions, tal com dèiem a la campanya, per ajudar a reviscolar el poble.
Tenim un Pla General heretat del PP que encara respon als interessos de l’especulació Inmobiliaria, que ens ha portat a la ruïna, amb qualificacions per als PAI’S completament desorbitades.
És necessari canviar el Pla General, i buscar un urbanisme que responga a un creixement sostenible i que resolga els greus problemes d’infraestructures que patim a Tavernes: bypass de la carretera, projecte del riu Vaca, subministrament elèctric als polígons industrials, etc.
Encara que no m’agrada contestar als covards que s’amaguen darrere dels anònims, per una vegada vaig a contestar, públicament, a qui amagant-se en l’anonimat es permitix insinuar que l’interés per d’urbanisme respon a interessos ocults:
El meu interés respon a que tinc formació i experiència, no sols per haver sigut tres vegades alcalde de Tavernes, sinó perquè al llarg de la meua carrera professional he participat i dirigit projectes urbanístics tant o més complexos dels que té ara Tavernes, com són:
-He redactat i dirigit el Projecte d’Actuació Integrada  de l’estació de l’AVE de Saragossa, Delícias. Amb greus dificultats per a desaiguar aigües  pluvials.
-He redactat i dirigit el Projecte d’Actuació Ambiental Integrada del polígon d’Alcan a la CV-50 a l’entrada d’Alzira.
En tots dos projectes s’inclouen les solucions de subministrament elèctric, de desguàs  de pluvials, etc.
-Tinc molt bona relació, pel meu treball, amb els dirigents de les companyies elèctriques que actuen en la nostra zona.
-He signat pactes per a solucionar greus problemes de subministrament, amb línies d’alta tensió, subestacions, plantes de cogeneració, etc.
-He dirigit projectes urbanístics com: el de l’arribada de l’AVE a Múrcia, el de l’ampliació de la planta d’energia a Cartagena, etc.
Podria continuar explicant una llarga llista d’experiències relacionades amb d’urbanisme però crec que no cal. Ja  és suficient.
Eixe és el meu únic interés: aportar els meus coneixements, les meues relacions i la meua experiència per a solucionar els greus problemes del meu poble.

I qui pense en objectius ocults només li puc dir: “el lladre es pensa que tots el roben”.